بهينه سازي سايت چگونه بر روي رتبه بندي موتورهاي جستجو تاثير مي گذارد؟

بهينه سازي سايت چگونه بر روي رتبه بندي موتورهاي جستجو تاثير مي گذارد؟
در سئو بايد در نظر بگيريد كه موتورهاي جستجو دائما در تلاش هستند تا با بهتر كردن كارايي شان بهترين نتيجه ممكن را به كاربر بدهند. البته لغت "بهترين" ذهني است. ولي مي شود گفت موتورها بينش "خوبي" از اينكه چه صفحاتي نياز جستجوي شان را برآورد مي كنند دارند. در كل اينكه اين نوع سايت ها چند وجه مشترك دارند.در آموزش سئو بايد در نظر بگيريد كه موتورهاي جستجو دائما در تلاش هستند تا با بهتر كردن كارايي شان بهترين نتيجه ممكن را به كاربر بدهند. البته لغت “بهترين” ذهني است. ولي مي شود گفت موتورها بينش “خوبي” از اينكه چه صفحاتي نياز جستجوي شان را برآورد مي كنند دارند. در كل اينكه اين نوع سايت ها چند وجه مشترك دارند.

بهينه سازي سايت چگونه بر روي رتبه بندي موتورهاي جستجو تاثير مي گذارد؟
در سئو بايد در نظر بگيريد كه موتورهاي جستجو دائما در تلاش هستند تا با بهتر كردن كارايي شان بهترين نتيجه ممكن را به كاربر بدهند. البته لغت "بهترين" ذهني است. ولي مي شود گفت موتورها بينش "خوبي" از اينكه چه صفحاتي نياز جستجوي شان را برآورد مي كنند دارند. در كل اينكه اين نوع سايت ها چند وجه مشترك دارند.در آموزش سئو بايد در نظر بگيريد كه موتورهاي جستجو دائما در تلاش هستند تا با بهتر كردن كارايي شان بهترين نتيجه ممكن را به كاربر بدهند. البته لغت “بهترين” ذهني است. ولي مي شود گفت موتورها بينش “خوبي” از اينكه چه صفحاتي نياز جستجوي شان را برآورد مي كنند دارند. در كل اينكه اين نوع سايت ها چند وجه مشترك دارند.

۱- استفاده ، جهت يابي و درك آسان
۲- اطلاعات مفيد كه مستقيما به پرسش ربط دارد ارائه مي دهند.
۳- طراحي حرفه اي كه براي مروركننده هاي مدرن قابل دسترسي اند.
۴- محتواي با كيفيت ، معتبر و مشروع ارائه مي دهند.
موتورها علي رغم تمام پيشرفت هاي خارق العاده شان هنوز نمي توانند مثل انسانها متن ها را بخوانند ، عكسي را ببينند يا ويديويي را نگاه كنند. آنها بايد براي باز كردن و رتبه دادن به محتوا روي يك سري اطلاعات متا (لزوما نه تگ هاي متا) در مورد اينكه مردم چطوري با سايت ها و صفحات تعامل مي كنند و كيفيت آنها در چه حدي است، تكيه كنند.
تاثير قابليت استفاده و تجربه كاربري يك سايت بر روي نتايجرتبه دادن موتورهاموتورها مستقيما از يك سري متغيرهاي محدود استفاده مي كنند: كليدواژه ها ، لينك ها و ساختار سايت. البته موتورها مي توانند از طريق الگوهاي لينك ، ميزان كار كاربر و كامپيوترهاي يادگير، پيش بيني هاي قابل توجه اي در باره يك سايت خاص انجام بدهند. “قابليت استفاده و تجربه كاربري” تاثير درجه دو، روي رتبه بندي موتورها دارد و به طور غيرمستقيم محبوبيت سايت را نشان مي دهد تا كيفيت بالاي آن معلوم شود.
سيگنال هاي كيفيت محتوا۱- اندازه گيري كاركردوقتي موتور صفحه نتايج را نشان تان مي دهد ميتواند موفقيت رتبه ها را از روي اينكه شما تا چه حد با آن نتايج كار كرديد اندازه گيري كند. اگر شما روي اولين لينك كليك كنيد و بعد سريعا برگرديد و روي دومين لينك كليك كنيد اين نشان مي دهد كه شما از اولين نتيجه راضي نبوديد. ضمنا موتورها دنبال “كليك هاي طولاني” هم هستند يعني وقتي كاربر روي نتيجه اي كليك كرده ولي سريعا به صفحه ي اصلي نتايج برنمي گردد. موتورها ميتوانند با زير نظر داشتن ميليون ها ميليون پرسش روزانه حجم بزرگي از اطلاعات را جمع آوري و روي آنها قضاوت كنند.
۲- كامپيوترهايي كه ياد مي گيرندگوگل در سال ۲۰۱۱ Panda update را به آلگوريتم رتبه بندي اش اضافه كرد تا سريعا بتواند كيفيت وب سايت ها را بسنجد. گوگل در اول كار براي رتبه دهي به هزاران سايت و يافتن محتواهاي كيفيت پايين ، آن هم به صورت دستي ، ‌از پرسنل خود استفاده مي كرد. بعد گوگل كامپيوترهاي با قابليت يادگيري به سيستمش معرفي كرد و زماني كه آنها توانستند با دقت پيش بيني كنند كه از ديد كاربرها چه سايت هاي كيفيت پايين هستند سپس الگوريتم شان را روي ميليون ها سايت در اينترنت راه اندازي كرد. نتيجه نهايي باعث شد تا ۲۰% از كل نتايج جستجوي گوگل ترتيب مجدد داده شوند.
۳- الگوهاي لينكيموتورها در همان اوايل كار متوجه شدند كه ساختار لينكي اينترنت مي تواند محل خوبي براي “راي ها و محبوبيت ها” باشد ، يعني سايت هاي كيفيت بالا ،‌ لينك هاي بيشتري نسبت به رقباي كيفيت پايين كسب مي كردند. امروزه ، الگوريتم هاي link analysis بسيار پيشرفته شده اند ولي اصول اوليه يكي است.


ساختن محتوادر دنياي آموزش سئو بيشترين چيزي كه به دفعات تكرار مي شود “ساختن محتواي عالي” است. محتواي جذاب و مفيد براي بهينه سازي موتور جستجو ضروري است. تمام جستجوهاي انجام شده در موتورها با يك “قصد” همراه اند: پيدا كردن ، يادگرفتن ، حل كردن ، خريدن ، درست كردن ، درمان كردن و يا فهميدن. در نتيجه موتورها به بهترين وجه ممكن صفحات وب را براساس همين “قصدها” مرتب و در صفحه نتايج نشان مي دهند. ساختن محتواي كامل كه بتواند نياز جستجوكنندگان را برآورد كند امكان بالا رفتن رتبه ي شما را بيشتر مي كند.
قصدهاي جستجوهاي ماليشناسايي مشاغل ، خريد آنلاين يا انجام كار


جستجوهاي مالي الزاما شامل كارت هاي اعتباري يا انتقال وجه نيستند. پرسش هاي مالي ميتوانند ثبت نام براي حساب رايگان مثلا در مجله آشپزي ، ايجاد حساب كاربري جي ميل يا حتي پيدا كردن خوراك مكزيكي در شهر ؟؟؟ باشد.
جستجوهاي راهبرديبازديد از مقصد از پيش تعيين شده يا پيدا كردن URL خاص.


جستجوهاي راهبردي به قصد رفتن مستقيم به وب سايت خاصي مي باشد. برخي مواقع كاربر URL دقيق را نمي داند و موتور به عنوان راهنماي تلفن/آدرس عمل مي كند.
جستجوهاي اطلاعاتيجستجوي اطلاعات غير مالي


اين جستجوها شامل بخش بزرگي از پرسش ها ، گرفته از آب و هوا ، نقشه تا مسير سفر به مريخ (حدود هشت ماه) است. در اين خصوص ، جستجوها عمدتا غير تجاري و غير مالي هستند و هدف ، خود اطلاعات است و هيچ نيازي غير از كليك كردن و خواندن نيست.
انجام اين “قصدها” به شما بستگي دارد. خلاقيت ، نوشته هاي كيفيت بالا ، استفاده از مثال و وارد كردن تصاوير و ويديو همه مي توانند در ساختن محتوايي كه كاملا با هدف كاربر و آموزش سئو سايت هم جهت باشد كمك كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.