بخش سوم اصول اوليه طراحي و توسعه موتور جستجو را با ما همراه باشيد. اين بخش از راهنما را در اختيار برنامه نويسان و طراحان و تمام افرادي كه در ساخت سايت شما سهيم هستند بگذاريد تا همه روي يك چيز تمركز كنند.
ساختار URL
URL (آدرس مطالب شما در اينترنت) از ديدگاه جستجو ارزش خيلي زيادي داره و در چندين محل بسيار مهم ظاهر ميشه.
چون موتور , URL ها رو در بخش نتيجه نشون ميده پس امكان كليك خوردن و ديد بالايي داره. URL ها ضمنا در رتبه بندي تاثيري ندارند. URL ها در آدرس بار مرورگر وب نشان داده ميشوند و هرچند كلا براي موتور تاثير نداره ولي URL با ساختار و طراحي ضعيف ميتونه نتيجه ي منفي بده. URL بالا به عنوان متن لنگري anchor text براي اشاره كردن به صفحه ي وبلاگ قبلي استفاده شده.
راهنماي ساختن URL براي سئو
يكدل باشيد
خودتون رو در جاي كاربر بزاريد و به URL تون نگاه كنيد. اگه به راحتي تونستيد محتواي صفحه تون رو اون طور كه انتظار ميره پيش بيني كنيد پس URL تون به خوبي تشريح شده. نيازي نيست همه جزئيات رو در URL تون بنويسيد و يك ايده ي كلي كافي است.
هرچه كوتاه تر بهتر
اگرچه يك URL با تشريح كامل مهمه ولي كوتاه كردن طول ميتونه كپي و پيست كردن اونها (درون ايميل ها , وبلاگ ها , پيغام هاي متني و غيره) راحت تر و در نتايج جستجو كامل ديده بشه.
استفاده بيش از حد از كليد واژه خطرناكه
بكار بردن كليدواژه ها مهمه , ولي زياد از حد خطرناكه
اگه صفحه تون واژه يا عبارت خاصي رو هدف ميگيره پس مطمئن بشيد URL تون اونها رو شامل ميكنه. البته براي مقاصد SEO , در تايپ كردن چندين كليدواژه زياده روي نكنيد چون باعث ميشه كاربرد URL كم بشه و فيلترهاي اسپم فعال بشن. [ فيلتر هاي سئو سايت را جدي بگيريد]
شخصي اش كنيد
بهترين URL اونيه كه به راحتي خوانده بشه و بدون پارامتر , اعداد و علامت باشه. به كمك تكنولوژي هايي از قبيل mod_rewrite for Apache و ISAPI_rewrite for Microsoft
ميتونيد به راحتي URL اي شبيه به اين رو https://moz.com/blog?id=123 به نسخه ي خواناتر و شخصي تر https://moz.com/blog/google-fresh-factor تغيير بديد. حتي پارامترهاي پويا و تك هم ميتونن رتبه بندي و شاخص شدن رو پايين بيارن.
براي جدا كردن لغات از خط ربط (-) استفاده كنيد
تمام برنامه هاي وب نميتونن دقيقا جداكننده هايي از قبيل (_) , (+) يا (%20) رو تفسير كنند , پس به جاي اونها از خط ربط (-) براي جدا كردن لغت ها در URL ها استفاده كنيد , مثل نمونه ي ذكر شده در بالا: “google-fresh-factor” .
- سه شنبه ۱۰ اسفند ۹۵ | ۱۰:۲۰
- ۳۳ بازديد
- ۰ نظر